hettihyllanDags för Hett i hyllan – inspirerad av Bokföring enligt Monika som skriver så här:

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

I maj 2012 så fick jag uppenbarligen flera tillskott som inte blev lästa. Nu har turen kommit till Den stora bokbytardagen 25 maj. Då var jag nere på Vängåvans bokhandel och bytte böcker. Bytet förevigades och finns här. 

Flera böcker fick följa med mig hem. Den första boken som jag ska ta upp i Hett i hyllan är Grand final i skojarbranschen av Kerstin Ekman. Långt innan jag började blogga så läste jag flera böcker av henne, bl.a. Händelser vid vatten, som är en av de bästa jag läst. Så jag kunde inte låta bli den här. Men så har jag läst en del mindre positiva omdömen om boken, och den har blivit stående i hyllan.

grandfinal

 

 

