Veckans-bokbloggsfraga-300x273I Veckans bokbloggsfråga skriver Barnboksbloggen: Vad anser du, är bokbloggskommentarer idag ett minne blott? Får du fortfarande kommentarer? Skriver du själv kommentarer? Vilket forum är det som du numera håller kontakten med dina läsare och ni kan diskutera det du och andra bokbloggare har skrivit i dina inlägg? 

Jag har varit dålig på att delta i Veckans bokbloggsfråga men jag har varit för trött för att skriva recensioner och den här frågan väckte mitt intresse. Jag har inte alls funderat i de banorna, utan tycker att det kommenteras fortfarande.

Antalet kommentarer varierar beroende på inlägg. Jag har en handfull bokbloggare som kommenterar hos mig väldigt ofta. Jag försöker göra detsamma men ibland är jag helt enkelt för trött/stressad för att läsa alla intressanta inlägg. När jag är med i ”kedjeutmaningar” som den här, Bokbloggsjerkan, En smakebit på søndag kan jag få en massa kommentarer. Jag vill gärna kommentera på andras bloggar men om och om igen så får jag dåligt samvete för att jag inte orkar. Helt klart är att jag har läsare till bloggen i alla fall och det tycker jag räcker rätt långt. Vill man få kommentarer tror jag man aktivt ska se till att kommentera på många olika bloggar. Det spelar större roll än inläggen. Något annat forum har jag inte för växelverkan med mina läsare. Utom med de jag träffar IRL då…