hettihyllanDags för Hett i hyllan – inspirerad av Bokföring enligt Monika som skriver så här:

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Förra veckan skrev jag om ett besök i bokhandlar i maj 2012. Även veckans bidrag kommer från den månaden. Den 10 maj 2012 var jag på Bokens Afton på Vängåvan när gästerna var Jonas Moström och Arne Dahl. Mycket trevligt förstås. Bilder finns här.

Med mig därifrån kom två böcker av Arne Dahl (Jonas Moströms bok hade jag redan): Viskleken och Hela havet stormar, de två första delarna i serien om Opcop. I slutet av 2013 så läste jag Viskleken men den föll mig faktiskt inte i smaken. Vad jag tyckte kan ni läsa här. Det gjorde att motivationen för att läsa andra delen sjönk, och den står fortfarande oläst i hyllan. Att jag aldrig lär mig att bara köpa första boken i en serie och se om det är något för mig först!

helahavet