toptentuesdayI veckans Top Ten Tuesday har The Broke and the Bookish satt temat till: Top Ten Books With X Setting (top ten books set near the beach, top ten book set in boarding school, top ten books set in England, etc).

Lite knepigt att välja faktiskt. Skulle vara ”lagom” svårt. Efter en del klurande kom jag på tio böcker jag läst som utspelar sig i Australien. De första fyra läste jag långt innan jag började blogga. De två första är två av mina absoluta favoritböcker. Annars är de utan inbördes ordning.

  1. On the Beach av Nevil Shute
  2. The Songlines av Bruce Chatwin
  3. Törnfåglarna av Colleen McCollough
  4. Fladdersmusmannen av Jo Nesbø
  5. Öppnas i händelse av min död av Liane Moriarty
  6. Millie Birds bok om döda saker av Brooke Davis
  7. Jellicoe Road av Melina Marchetta
  8. Projekt Rosie av Graeme Simsion
  9. Fyren mellan haven av M L Stedman
  10. Örfilen av Christos Tsiolkas