Då har vi då kommit till semestermånaden och i vanlig ordning så är det lite mer lössläppt. Så även vad gäller inköp av böcker. Det är liksom inga regler som gäller. När förlagen dessutom har en massa nyutgivningar i juli, då blir det ingen hejd på det.

Först ut var Mambo i Chinatown av Jean Kwok som jag fick som recensionsexemplar. Läst och recenserad.

IMG_20160711_120336

Sen kom ett hett efterlängtat recensionsexemplar från en favoritförfattare: En nästan sann historia av Mattias Edvardsson. Eftersom recensionsdatum är 7 september har jag försökt dra på läsandet av den. Nu i augusti ska den läsas.

IMG_20160707_122436

På semesterresan till släkt och vänner så gick färden först till Örebro. Därifrån så gjorde vi en utflykt till Nora och då gäller det att fylla på förrådet av Maria Langböcker. Genom de här tre tillskotten, för totalt 100 kronor, så har jag nu alla böcker t.o.m. Vår sång blir stum. I Örebro så handlade jag faktiskt ingenting trots åtskilliga bokhandelsbesök.

IMG_20160712_135815

I Uppsala så gick vi omedelbart till English Bookshop där jag köpte When the Music’s Over som kommit ut dagen innan. Den 23 boken i serien om Alan Banks. Läst men inte recenserad. På Akademibokhandeln i Uppsala så hade de rea och jag hittade boken som stod överst på önskelistan av engelska böcker: What She Left av T R Richmond för halva reapriset. Med på bilden finns också en inhandlad tidning som var precis i min smak – Crime om filmer och böcker.

IMG_20160715_151939

I Stockholm dagen efter var vi först till SF-bokhandeln utan inköp för min del, men när vi gick förbi Adlbiris bokhandel slog jag till på en bok som jag verkligen längtat efter men tyckt varit väldigt dyr: Vi av Kim Thùy.

Vi

Tillbaka i Sundsvall så dök ett till recensionsexemplar upp: Störst av allt av Malin Persson Giolito. Läst och recenserad.

störstavallt

Sen kunde jag inte motstå en beställning som hann komma innan månaden var slut. Daisy in Chains av Sharon Bolton.

daisyinchains

Jag älskar alla böckerna som ”trillat in” men det är minst sagt trångt nu i bokhyllorna, trots att vi inte bott så länge här. Något drastiskt måste göras…