jerkaI veckans bokbloggsjerka skriver Annika: Jag älskar listor och jag skriver flera stycken varje vecka i alla möjliga sammanhang. Och eftersom jag vet att jag långt ifrån är ensam om detta fenomen så tänkte jag att veckans tema för jerkan ska vara just en lista-post.
Svara genom att byta ut [blank] nedan mot det som du håller kärt, eller varför inte något som du verkligen inte klarar av. Endast fantasin sätter gränser…
Topp [blank] [blank]

Jaha, då gäller det att få igång hjärnan då… Samtliga listor är utan inbördes ordning dock. Jag har säkert glömt någon!

Topp 5 splitter nya böcker jag ser fram mot att läsa i höst:
1. En nästan sann historia av Mattias Edvardsson
2. En enda risk av Simona Ahrnstedt
3. Daisy in Chains av Sharon Bolton
4. Mira av Eija Hetekivi Olsson
5. Ett vakande öga av Fredrik T Olsson

För följande listor har jag läst mer än en bok av författaren. Enstaka undantag.

Topp 15 svenska favoritdeckarförfattare
1. Christoffer Carlsson
2. Kristina Ohlsson
3. Malin Persson Giolito
4. Maria Lang
5. Viveca Sten
6. Anna Jansson
7. Kristina Appelqvist
8. Jonas Moström
9. Åsa Larsson
10. Emelie Schepp
11. Denise Rudberg
12. Gabriella Ullberg Westin
13. Katarina Wennstam
14. Camilla Läckberg
15. Hans Olov Öberg

Topp 7 norska favoritdeckarförfattare
1. Gard Sveen
2. Samuel Bjørk
3. Jo Nesbø
4. Thomas Enger
5. Jørgen Brekke
6. Hans Olav Lahlum
7. Chris Tvedt