Skam den som ger sig.

För femte året i rad blir det en Makeutmaning. Som jag skrivit förut (se taggen Makeutmaning) så går den ut på att min make väljer ut 10 böcker som han läst och gillat. De ska dessutom finnas i våra hyllor. Dessa ska jag läsa under 10 månader, i den här upplagan augusti 2016 – maj 2017.

Här kommer de böcker som ingår i årets utmaning. Det gick väldigt trögt med förra årets utmaning, men jag får väl erkänna att han varit rätt så snäll. Flera av böckerna står faktiskt på min ”nyfiken-på-lista”. Men det finns några som känns som… tja, utmaningar🙂

  • Anthony Doerr, Ljuset vi inte ser
  • Diana Gabaldon, Slända i bärnsten
  • George R R Martin, Kråkornas fest
  • Kass Morgan, The 100
  • Christopher Paolini, Eragon
  • Siri Pettersen, Odinsbarn
  • Meredith Russo, Om jag var din tjej
  • David Safier, Ung i ghettot
  • Jean-Philipp Sendker, Konsten att höra hjärtslag
  • Jan Wong, Red China Blues

Wish me luck😉