hettihyllanDags för Hett i hyllan – inspirerad av Bokföring enligt Monika som skriver så här:

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

I september 2011 så deltog jag i en utlottning inne hos Annikas litteratur- och kulturblogg och vann tre böcker. Två av dem var de första två delarna i en serie av Stefan Tegenfalk: Vredens tid och Nirvanaprojektet. Ungefär ett år senare läste jag Vredens tid och skrev så här: Till att börja med så tyckte jag boken var rätt spännande, även om den var lite väl våldsam stundvis. Men sen tappade jag på något sätt intresset och märkte att jag mest vände blad för att få reda på hur det ska gå. Det blev för mycket brutalt våld, och de tekniska detaljerna i mordmetoden blir faktiskt lite tråkigt beskrivna och där någonstans tappar jag intresset.

Det var alltså inte en bok som lockade mig till att läsa andra delen – Nirvanaprojektet. Men kvar i hyllan står den.

nirvanaprojektet