hettihyllanDags för Hett i hyllan – inspirerad av Bokföring enligt Monika som skriver så här:

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

På bokrean 2011 så inhandlade jag en bunt böcker. Spill av Sigrid Combüchen som jag skrev om i Hett i hyllan #1 var en av dem. En annan får komma med i dag – Tre sekunder av Roslund och Hellström.

Ytterligare en bok som jag inte förstår varför jag inte läst. Deckare. Svensk. Skriven av ett par som besökt Svenska Deckarfestivalen och som jag lyssnat på med stor behållning. Möjligen beror det på att det är del 5 i en serie som jag bara läst del 3 i innan. Ursäkterna är få.

tresekunder