jerkaI veckans bokbloggsjerka frågar Annika: Vi kör en superenkel fråga i veckan: vad läser du just nu och vilken bok har du tänkt ta till efter den är utläst? Jag läser Köld av Jakob Mjöbring och sedan ska jag ge mig i kast med Lewismannen av Peter May.

Bonusfråga: Jag har blivit med mp3-spelare och eftersom jag inte lyssnar på ljudböcker skulle jag vilja ha tips på podcaster eller annat trevligt man kan lyssna på när man är ute och spatserar i skogen (eller var som helst för den delen).

Trevligt med en enkel fråga🙂 Jag läser Midnattsflickor av Jonas Moström. Ett recensionsexemplar som jag sett mycket fram mot. Det är tredje delen i serien om Nathalie Svensson och den utspelar sig i min barndomsstad Uppsala.

midnattsflickor

Jag tror jag kommer att läsa ut den i dag, men har inte helt bestämt mig vad jag ska läsa sen. Kanske ett annat recensionsexemplar som ligger och väntar, nämligen Mambo in Chinatown av Jean Kwok. Men det kan hända att jag ändrar mig…

Tyvärr så kan jag inte hjälpa dig Annika med bonusfrågan, då jag inte lyssnat på poddar mer än i enstaka fall. Några jag lyssnat på lite under en tågresa finns på en skrivarpodd: http://skrivarpodden.libsyn.com/ . Det finns en om kritik av litteratur (nr 45) och en om självpublicering (nr 46).