Idag hade jag tänkt att det skulle vara en recension här men så blev det så mycket annat att fixa att jag inte hann med. Så nu blir det en enkät istället. Den här hittade jag hos Enligt O.

Väljer du …

strut eller bägare? Jag gillar kombinationen med ”kex” och glass, även om det är kladdigare.

rosévin eller bubbel? Nej, bubbel gillar jag verkligen inte, men rosé är en favorit om jag ska dricka vin.

Allsång på Skansen eller Lotta på Liseberg? Har bara sett en bit av årets upplaga men generellt så föredrar jag upplägget på Allsång på Skansen.

hav eller sjö? Som boende vid havet så törs man knappt skriva så, men är man uppväxt i inlandet så är man.

pocket eller e-bok? Trots en bra läsplatta så har jag inte vant mig, den fysiska boken håller greppet om mig.

deckare eller feelgood? Jag växlar gärna, men deckare ligger ändå lite närmare mitt hjärta.

fotbolls-EM eller OS? Variationen avgör

tegelstenar eller tunnisar? Mitt tålamod är kort

Livet efter dig eller Independence Day 2? Vi var och såg Livet efter dig häromveckan. Den andra – tja, det kan hända att andra i familjen vill se den, men inget jag väljer.

Zlatan eller Ronaldo? Hm, ska man nu nödvändigtvis välja så är jag ändå lite patriotisk.

sol eller skugga? Jag häckar gärna i skuggan.

film eller tv-serie? Även här spelar tålamodet in tror jag. Men hittar jag en bra tv-serie så säger jag inte nej.

blåbär eller hallon? Svårt val. Idag får det bli hallon.

Bruce Springsteen eller Håkan Hellström? Bruce Springsteens musik har jag många minnen till medan den där Håkan förstår jag inte riktigt storheten med…

originalpocket eller filmomslag? Är det ens en fråga?

nytt eller gammalt? Numera nytt.

slalomläsning eller en i taget? Om jag slalomläste skulle jag snart tappa greppet om berättelserna.

Facebook eller Instagram? Helt olika målgrupper och användning, men jag hänger nog mer fast i Facebook.

skratta eller gråta? Precis som Linda skrattar jag just nu till Big Bang Theory. Och generellt i livet så skrattar jag hellre om jag får välja.

getingar eller myggor? Inget av dem. Men eftersom jag är paniskt rädd för getingar så får det bli myggor.