Lästa böcker

Antal lästa böcker: 4
Antal sidor: 1362

22. Kristina Appelqvist, Smultron, bröllop och döden, 377 sidor, Betyg: 4
23. Annika Estassy, Alla dessa hemligheter, 333 sidor, Betyg: 4-
24. Caroline Säfstrand, Om du bara visste, 285 sidor
25. Alex Marwood, Den mörkaste hemligheten, 367 sidor

Språk som jag läst på: Svenska: 4
Originalspråk: Svenska: 3, Engelska: 1

Ursprungsland: Sverige: 3, Storbritannien: 1

Kvinnliga författare: 4
Manliga författare: 0
Författare jag inte läst tidigare: 2

Boktolva: 0

Recensionsexemplar: 3
Hemifrån – hyllvärmare: 0
Hemifrån – ganska eller helt ny: 1
Lånad på e-lib: 0
Lånad på biblioteket: 0
Lånad av vän: 0
Lånad på jobbet: 0

Inbunden/storpocket/pocket/e-bok/PDF: 3/0/1/0/0

Deckare/spänning/thriller/skräck: 2
Drama: 1
Feelgood: 1
Romance: 0
Biografi: 0
Fantasy: 0
Science fiction: 0
Non-fiction: 0

Månadens bästa: Den mörkaste hemligheten
Månadens mest spännande: Den mörkaste hemligheten
Månadens överraskning: Den mörkaste hemligheten
Månadens besvikelse:

Kommentarer:

  • Månadens bästa: Oväntat bra och välskriven
  • Månadens mest spännande: En riktig bladvändare
  • Månadens överraskning: Jag var inte så förtjust i Onda flickor så mina förväntningar var låga
  • Månadens besvikelse: Få böcker men alla bra
  • Allmänt: Så här lite har jag inte läst under juni på många år. Orsak? Flytt och slutspurten på jobbet förstås.

Sedda filmer och avslutade säsonger av TV-serier:

  • Mammut. Bra skådespeleri. Tragiska berättelser men jag hade väntat mig ännu mer dramatik efter vad jag hade läst/hört. Betyg: 4
  • Livet efter dig. Humor, känslor och bra dynamik. Recension kommer på måndag!

Känns ännu underligare – vi har inte ens hunnit se på TV tillsammans!