Det här har verkligen blivit en exceptionell månad vad gäller nyinförskaffningar av böcker. Det har naturligtvis att göra med att vi flyttat och allt fokus gått till det. Men ändå… När jag summerar så kan jag konstatera att om jag inte tappat minnet helt så är det endast två böcker som hittat hem till mig!

Den mörkaste hemligheten av Alex Marwood är den första. Jag var ju inte så förtjust i Onda flickor men när den nu kom som en överraskning från förlaget så bestämde jag mig för att ge henne en chans till. Tack och lov! Läst men inte recenserad alltså.

denmörkaste

Den andra boken är en efterlängtad sommarbok som förlaget var vänligt nog att skicka. Kommer att passa perfekt under ledigheten. Midnattsflickor av Jonas Moström.

midnattsflickor

Några nya filmer/serier har det inte heller blivit den här månaden. Vi har knappt sett någon av ”hyllvärmarna” heller!