Många bokbloggare tar ju ledigt från bloggen under sommaren men för mig är det lite tvärtom. Då har jag mer tid att blogga än när jag jobbar. Samtidigt så tar den del ”kedjeinlägg” semesteruppehåll så jag har färre givna inlägg. Tidigare somrar har jag betat i kapp i recensionerna, men eftersom jag i alla fall i nuläget läst rätt lite så har jag inte så mycket att komma ifatt med. Jag har använt mig en del av inlägg där det är givet vad man ska skriva vissa dagar, som ”30 dagar med böcker” eller förra sommarens #sommarlovmedkulturkollo.

Nu efterlyser jag tips på vad jag skulle kunna ha för temainlägg. Någon som har något på gång?

Det ska helst röra böcker och läsning, men film och TV är också OK. Jag har funderat på att börja skriva inlägg om filmer vi ser, men det innebär ju lite en ändringsinriktning på bloggen. Just nu skriver jag bara om de filmer där jag läst boken de baseras på.

Inspiration mottages tacksamt!