Söndag på bloggen brukar innebära att jag deltar i En smakebit på søndag i regi av den norska bloggen Flukten fra virkeligheten. Mari har tagit sommarlov, men jag väljer ändå att ge en smakbit från boken som jag läser idag. I egen regi.

Maken och jag har varit solokvist ända sen i tisdags, då bägge barnen varit ute på egna äventyr. Förutom att vi jobbat som vanligt så har all fritid gått till att få ordning i lägenheten samt att röja det som är kvar i huset. Och vi har en bra bit kvar. Nya bokhyllor har vi införskaffat och böckerna präglar förstås lägenheten. Här är en del av våra böcker:

DSC_0098

I fredags läste jag ut en riktigt bra bok – Den mörkaste hemligheten av Alex Marwood. Lite bokbaksmälla blev det och jag har inte kommit in i nästa bok än. Så mycket tid har jag inte heller för läsning. Jag fortsätter beta av recensionsexemplar som dykt upp i brevlådan – nu är det dags för Döda talar inte av Eva Dolan, andra delen i en serie.

Smakbiten kommer från sid 14dödatalarinte

Hon bodde ett par minuter längre bort på Lincoln Road, alltför nära för att undgå att bli inblandad.
”Ögonvittnen?” frågade Zigic.
”Massor. Och alla säger samma sak. Han axade hit upp söderifrån, körde mot rött, svängde över motsatta körfältet och mejade ner dem.” Hon rynkade pannan. ”Föraren tog sig ur bilen. Stack i väg bortåt gatan till fots.”