jerkaI veckans bokbloggsjerka skriver Annika: Vilken karaktär (bok/tv/film) identifierar du dig mest med (både positiva och negativa likheter/egenskaper är välkomna)?

Den här frågan har jag faktiskt svarat på förut. Men det var ett tag sen, och inte blir det lättare för sånt här har jag svårt att komma ihåg efter att jag läst klart böcker. Men det är några karaktärer som dyker upp i huvudet.

Auden i Mycket mer än så av Sarah Dessen känner jag igen mig i, inte minst vad gäller hennes prestationsångest. Även huvudpersonen i Hon är inte jag av Golnaz Hashemzadeh har samma drag.

Till vissa delar kan jag identifiera mig med Maj i Kristina Sandbergs böcker. Någonting i hennes orostankar känner jag igen. Hon analyserar och ältar som jag. Men min oro tar sig definitivt inte uttryck i städmani! I Springa med åror av Cilla Neumann så känner jag starkt igen mig i beskrivningen av moderskänslorna.