toptentuesdayI veckans Top Ten Tuesday har The Broke and the Bookish satt temat till Top Ten Favorite 2016 Releases So Far This Year

Först så tänkte jag att temat var busenkelt. Men sen insåg jag att det handlade om ”releases” och inte de jag läst. Lite knepigare blev det då. Jag har gått på när den upplaga som jag läste släpptes (vilket gör att jag uteslutit böcker jag läst på engelska eller norska som kommer eller har kommit på svenska i år). Lite fascinerad blev jag att jag trots lite läst hunnit med tio böcker som kommit ut 2016. Och tio bra böcker.

10. Rädslans fångar av Anna Jansson
9. Leona – alla medel tillåtna av Jenny Rogneby
8. Spåren vi lämnar efter oss av Pernilla Ericson
7. Smultron, bröllop och döden av Kristina Appelqvist
6. Springpojken av Gabriella Ullberg Westin
5. Prio ett av Emelie Schepp
4. Utmarker av Arne Dahl
3. Sjuka själar av Kristina Ohlsson
2. En syster i mitt hus av Linda Olsson
1. Gånglåt av Elin Olofsson