Idag så går flyttlasset och någon ork för något annat än en enkät/TAG finns inte. Johannas deckarhörna påminde mig om att man kan återanvända. Den här har jag gjort förut men nu är det en ny sommar på gång och då kan det bli nya svar.

1. Vilka 5 böcker bara MÅSTE hinna läsas i sommar?

Jag ser fram mot en massa nöjesläsning i sommar. När allt är flyttat och klart… Jag har en hel del böcker som står och väntar (och de är nu nerpackade så inte kan jag gå och kolla…) och så hoppas jag ju få sommarlovshandla.

  • Daisy in chains av Sharon Bolton vill jag HA. NU!
  • Midnattsflickor av Jonas Moström hoppas jag få läsa så snart den kommer ut.
  • Någon bok av Maria Lang ska det bli, det hör sommaren till.
  • Dead Cold av Louise Penny är det hög tid att läsa.
  • Våpenskjold av Thomas Enger vill jag läsa, det måste ju också bli något norskt.

2. Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men känner att det är dags att ta tag i?
Nä, några sådana tänker jag inte ta mig an i sommar. Inga förpliktelser.

3. Var är bästa stället att läsa i sommar?
Jag hoppas ju på vår inglasade balkong i lägenheten som vi flyttar in i i morgon.

4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer att läsa någonstans?
Balkongen. För där kan jag sitta även om det regnar.

5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?
Oj, svårt. Kanske Daisy in chains? Fast jag vill ju bli överraskad.

6. Vilken bok borde ALLA läsa i sommar?
Sjuka själar av Kristina Ohlsson. För nog ska man läsa spänningsromaner även på sommaren?

7. Strand eller hängmatta?
Utan hängmatta så väljer jag stranden. För dit följer det alltid med en bok.

8. Deckare eller roman?
Deckare just nu. Men jag växlar gärna med romaner.

9. Favoritgenre?
Deckare. Utan tvekan.

10. Tagga 3 andra!
Alla som vill gör den🙂