ensmakebitSöndag på bloggen innebär att jag deltar i En smakebit på søndag i regi av den norska bloggen Flukten fra virkeligheten. Smakbitarna hittar du här.

Bägge barnen är tillfälligt utflugna och här är fokus på en enda sak. I morgon går flyttlasset så all fritid har gått till att förbereda, dvs i huvudsak packa. Och packa. Och köra sopor. Och rensa. Och…

Då och då behöver jag rensa huvudet och har försökt läsa mellan varven. Men det har inte gått fort, trots att jag väljer böcker som jag räknar med ska vara lättlästa. I går började jag på en ny bok, ett recensionsexemplar som dök upp i brevlådan: Den mörkaste hemligheten av Alex Marwood. Jag läste hennes Onda flickor men det är ett tag sen. Jag har inte kommit så långt men än så länge känns den lovande. Den handlar om den treåriga Coco som försvinner i samband med sin pappas femtioårsfest.

Smakbiten kommer från sid 37denmörkaste

Coco har nästan slutat med blöjor – fast det tycker han naturligtvis att de borde gjort för länge sedan, han påstår att India och Milly satt på pottan redan när de lärde sig prata eller så – och hon pratar dubbelt så mycket som Ruby, och hon skrattar hela tiden, medan Ruby oftast bara stirrar. Om jag inte krystat ut dem själv skulle jag ha svårt att tro att de kommit ut ur samma livmoder på samma gång.