Lästa böcker

Antal lästa böcker: 6
Antal sidor: 2070

26. Gabriella Ullberg Westin, Springpojken, 398 sidor, Betyg: 4
27. Scott Lynch, Locke Lamoras lögner, 572 sidor, Betyg: 4-
28. Emelie Schepp, Prio ett, 356 sidor, Betyg: 4+
29. Linda Olsson, En syster i mitt hus, 209 sidor, Betyg: 5
20. Pernilla Ericson, Spåren vi lämnar efter oss, 349 sidor
21. Vilja-Tuulia Huotarinen, Ljus ljus ljus, 186 sidor

Språk som jag läst på: Svenska: 6
Originalspråk: Svenska: 4, Engelska: 1, Finska: 1

Ursprungsland: Sverige: 4, USA: 1, Finland: 1

Kvinnliga författare: 5
Manliga författare: 1
Författare jag inte läst tidigare: 3

Boktolva: 1 (Scott Lynch)
Makeutmaningen: 1 (Locke Lamoras lögner)

Recensionsexemplar: 4
Hemifrån – hyllvärmare: 1
Hemifrån – ganska eller helt ny: 0
Lånad på e-lib: 0
Lånad på biblioteket: 1
Lånad av vän: 0
Lånad på jobbet: 0

Inbunden/storpocket/pocket/e-bok/PDF: 5/0/1/0/0

Deckare/spänning/thriller/skräck: 3
Drama: 2
Feelgood: 0
Romance: 0
Biografi: 0
Fantasy: 1
Science fiction: 0
Non-fiction: 0

Månadens bästa: En syster i mitt hus
Månadens mest spännande: Prio ett
Månadens överraskning: Locke Lamoras lögner
Månadens besvikelse: Ljus ljus ljus

Kommentarer:

  • Månadens bästa: Linda Olsson är en av mina favoritförfattare och det är just den här typen av böcker jag tycker hon kommer till sin rätta i
  • Månadens mest spännande: Jodå, Emelie Schepp vet hur man skriver bladvändare.
  • Månadens överraskning: En fantasy med humor. Jo, då är jag med!
  • Månadens besvikelse: Jag hade så höga förväntningar, men kom aldrig riktigt in i boken.
  • Allmänt: Med så extremt lite tid för läsning får jag nog ändå vara nöjd. Och några riktigt bra recensionsexemplar.

Sedda filmer och avslutade säsonger av TV-serier:

  • Big Bang Theory, säsong 7. Den bästa avkopplingen!. Betyg: 5
  • Springfloden. Bättre än väntat, och Kjell Bergqvist oväntat bra. Betyg: 4+
  • Underground, säsong 1. Efter en trevande inledning så var jag fast. Betyg: 4+
  • En plats i solen. Filmatisering av Liza Marklunds bok. Ok som deckare. Betyg: 3+
  • Star Wars – the Force Awakens. (Sett förut) Andra gången vi såg den (första gången på bio i julas) och det tog ner effekterna lite. Men den är ändå väldigt bra. Betyg: 4+
  • The Butler. Bra skådespeleri och tankeväckande på många sätt (tack Monika för tipset!). Betyg: 4+
  • Vid himlens utkant (Sett förut). Bra skådespeleri, allvarsam och sorglig. Betyg: 4
  • Tomorrowland. Underhållande, humoristisk och spännande. Men George Clooney kan bara se ut på ett sätt. Betyg: 4+

Bra filmTVmånad måste jag säga!