toptentuesdayI veckans Top Ten Tuesday har The Broke and the Bookish temat Beach Reads Week — top ten great beach reads, ten books I plan to read on the beach, ten beach reads for those who don’t like typical ~beach reads~, ten authors who are my go-to for beach reads, etc.

Detta tema brukar dyka upp varje år, och i vanlig ordning så sneglar jag på böcker som kommit ut i pocket som jag kan rekommendera. För mig hör stranden och pocketböcker ihop. Länkar i titlarna till mina recensioner.

  1. Simma med de drunknade av Lars Mytting. Drama.
  2. Öppnas i händelse av min död av Liane Moriarty. Feelgood.
  3. Skymningsflickan av Katarina Wennstam. Spänningsroman.
  4. Vita spår av Emelie Schepp. Spänningsroman.
  5. En enda hemlighet av Simona Ahrnstedt. Romance.
  6. Ensam på Mars av Andy Weir. Science fiction.
  7. Det slutna ögat av Belinda Bauer. Spänningsroman.
  8. Bränd himmel av Gilly MacMillan. Spänningsroman.
  9. Domaren av Ian McEwan. Drama.
  10. De försvunna av Caroline Eriksson. Spänningsroman.