ensmakebitSöndag på bloggen innebär att jag deltar i En smakebit på søndag i regi av den norska bloggen Flukten fra virkligheten. De andra smakbitarna hittar ni här.

Återigen en späckad vecka, och helgen fortsätter i samma tempo, med diverse flyttbestyr. I går så blev det extra mycket att göra pga åtaganden hela eftermiddagen för sonens fotbollslag. Vi var helt slut på kvällen, så då var det skönt att se en underhållande film – Tomorrowland. Idag så är det mer flyttbestyr och städande som står på schemat. Jag har under veckan börjat på en ny bok, ett recensionsexemplar som förlaget undrade om jag kunde tänka mig. Spåren vi lämnar efter oss av Pernilla Ericson. Den har varit precis den typen av bok som jag behövt den här veckan och det kan nog hända att jag läser ut den idag. Den handlar om ett privatteam med uppdrag att lösa en serie av kvinnoöverfall längs med Gröna linjen i Stockholm.

Smakbiten är från sid 9spårenvilämnar

”Hur är det?” frågade han allvarligt.
Hon ryckte på axlarna.
”Bra”
Men oron i hans blick stannade kvar. Hon mötte den med ett roat uttryck.
”Det är lugnt, Mats, jag lovar.”sa hon med uttryck.
”Har du haft samtal än om vad som hände?”
”Såklart. Jag har lämnat ett första vittnesmål. Persson ringde och försäkrade sig om att jag var okej.” Hon gjorde en avfärdande gest.