Veckans bokbloggsfråga v. 21: Att skilja på böcker

Veckans-bokbloggsfraga-300x273I veckans bokbloggsfråga frågar Barnboksbloggen: Hur skiljer du mellan lästa och olästa böcker i dina bokhyllor och hur håller du koll på vilka böcker du har lånat (t ex biblioteksböcker) och vilka böcker som du ska blogga om (t ex recensionsexemplar)? 

Jag har en hylla i bokhyllan i arbetsrummet där jag placerar böcker som jag har lånat, recensionsexemplar och andra som jag av någon anledning bör läsa inom kort. Just nu är den proppfull och i dubbla rader…

De jag ska blogga om ligger i en annan hög bredvid, eller så ställer jag tillbaka dem i hyllan. Så fort jag läst en bok så skapar jag ett utkast på bloggsidan där jag skriver en del omedelbara tankar om boken. Det blir också min lista på böcker jag ska blogga om.

I Book Collector har jag en ”Lottens läslista” där jag markerar alla nya böcker som jag tänker läsa (vi har alla nya böcker där, och det är ju inte alltid jag tänker läsa de böcker övriga familjemedlemmar får…). Annars skulle ”olästhögen” bli på tok för stor!

4 kommentarer

  1. De lästa som ska recensera ligger på databordet, så de blir recenserade annars skulle de lätt glömmas bort. Nu stör man sig på att de är i vägen 😛

    Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.