toptentuesdayI veckans Top Ten Tuesday har the Broke and the Bookish satt temat till Ten Websites I Love That Aren’t About Books

Ett tag hade jag tänkt hoppa över den här veckan, men jag har lite bloggtorka så det får bli ett försök. Mitt problem är att den lilla tid jag är ute och surfar så väljer jag nästan uteslutande bloggar som på något sätt kopplar till litteratur. (bokbloggar, tipssidor, förlag osv). Nördigt, jag vet. Men jag gör ändå ett försök. Och ”love”…? Nä, det blir helt enkelt sådana som jag besöker då och då.

  1. Hemnet.se. Det är tillfälligt pga flytten men jag har blivit Hemnetknarkare!
  2. Blocket.se. Av samma skäl som 1.
  3. Aftonbladet.se. Jo, jag läser en del där. Eller skannar av i alla fall.
  4. DN.se. I synnerhet de lite längre artiklarna.
  5. Facebook.com. Här är jag varje dag. Hemskt, men så är det.
  6. IMDB.com. Här är jag ofta och kollar upp filmer och TV-serier. Inte minst när jag undrar ”men var har jag sett den där skådespelaren förut?”
  7. SMHI.se. Vädret är viktigt att ha koll på.
  8. Youtube.com. Ofta för att kolla upp någon låt jag hört, kolla något som jag fått tips om.
  9. eco.se och en del andra sajter med tapeter. Hänger ihop med 1 och 2.
  10. viaplay.se för att kolla vilka filmer och TV-serier vi kan se.

Ja, det blev bara stora sajter och inga särskilda tips. Och då har jag inte tagit med skola på webben för bägge barnen, himlabadet.se för att boka vattenträning, jobbmejl, gmail osv…