Veckans-bokbloggsfraga-300x273I veckans Bokbloggsfråga frågar BarnboksbloggenHur tänker ni när ni packar böcker inför resor? Hur mycket böcker packar ni ned? Eller har ni lyckats komma undan problemet genom att använda en läsplatta istället?

Mitt liv på den här fronten har ju dramatiskt ändrats sen jag blev med läsplatta. För det är ju just på semestrarna jag använder den.

Hur många böcker jag packar beror på vart vi ska åka. Åker vi utomlands på badsemester så blir det ändå 3-4 böcker plus läsplatta. För vid stranden och poolen vill jag inte ha läsplattan. De senaste åren har vi åkt till huvudstäder på semester. Då har det bara blivit en bok och läsplattan. Sen brukar jag sikta på att köpa minst en bok där vi är, gärna en som utspelar sig i den staden. Det brukar inte vara svårt att få med familjen att titta på böcker😉 Åker vi inom Sverige, så blir det också rätt många böcker och läsplatta, i synnerhet när vi hyr stuga. För då läser vi mycket.