Lästa böcker
Antal lästa böcker: 4
Antal sidor: 1484
23. Arne Dahl, Utmarker, 364 sidor, Betyg: 4+
24. Roger Hobbs, Vanishing games, 326 sidor, Betyg: 3+
25. Yuval Noah Harari, Sapiens – en kort historik över mänskligheten, 400 sidor
25. Jenny Rogneby, Leona – Alla medel tillåtna, 394 sidor
Språk som jag läst på: Svenska: 4
Originalspråk: Svenska: 2, Engelska: 2
Ursprungsland: USA: 1, Sverige: 2: Israel: 1
Kvinnliga författare: 1
Manliga författare: 3
Författare jag inte läst tidigare: 2
Boktolva: 0
Makeutmaningen: 1 (Sapiens)
Recensionsexemplar: 0
Hemifrån – hyllvärmare: 1
Hemifrån – ganska eller helt ny: 0
Lånad på e-lib: 0
Lånad på biblioteket: 2
Lånad av vän: 0
Lånad på jobbet: 1
Inbunden/storpocket/pocket/e-bok/PDF: 4/0/0/0/0
Deckare/spänning/thriller/skräck: 3
Drama: 0
Feelgood: 0
Romance: 0
Biografi: 0
Fantasy: 0
Science fiction: 0
Non-fiction: 1
Månadens bästa: Utmarker
Månadens mest spännande: Utmarker
Månadens överraskning: Utmarker
Månadens besvikelse: Vanishing games
Kommentarer:
- Månadens bästa: Äntligen en bok av Arne Dahl som jag tyckte var riktigt bra!
- Månadens mest spännande: Snyggt och spännande.
- Månadens överraskning: Efter att inte ha varit överdrivet förtjust i Arne Dahls böcker tidigare var det en härlig överraskning
- Månadens besvikelse: Egentligen hade jag väl inte så stora förväntningar…
- Allmänt: Jag tror inte jag läst så få böcker på en månad sen jag började blogga! Det har sin förklaring i att Sapiens var mycket tyngre att läsa än väntat och så händer det så otroligt mycket annat just nu.
Sedda filmer och avslutade säsonger av TV-serier:
- Big Bang Theory, säsong 6. Den bästa avkopplingen!. Betyg: 5
- Hotell Marigold 2. Betydligt svagare än den första. Betyg: 4-
- En vild sommar. Bisarr och med en obehaglig underton. Betyg: 2
- The Martian. Recension här. Betyg: 5
- Smekmånad i Las Vegas. (Sett förut). Småmysig men väldigt 90-tal. Betyg: 3
- The Kids are Alright (Sett förut). Bra skådespeleri. Betyg: 4
- Mockingjay, del 2. Recension här. Betyg: 4
- Livet är underbart. Inte min stil i början men blev riktigt bra andra halvan, då den berörde. Betyg: 3+
- Winter’s Tale. Fantasy på ett bisarrt sätt. Russell Crowe väldigt bra. Betyg: 4
- Röda vargen. Filmatisering av Liza Marklunds bok. Ok som deckare. Betyg: 3+
- Livstid. Filmatisering av Liza Marklunds bok. Ok som deckare. Betyg: 3+
Blir lite fler filmer nu med familjen. Genom alla rensningar har vi fått bättre ordning bland filmerna 😉
Ja, jag förstår ju att jag måste läsa Arne Dahls bok 🙂
GillaGilla
Det ska bli intressant att höra vad du tycker om Sapiens 🙂
Skönt att ha lite ordning bland filmerna 🙂 Måste säga att jag har fruktansvärt dålig överblick över vad jag har och inte har. Nu köpte jag Movie Collector i april, så det ska förhoppningsvis bli ordning på det med. Bokprogrammet är ju i alla fall suveränt för att hålla koll, så jag hoppas att filmversionen fungerar lika bra…
GillaGilla
Härlig månad med mycket varierad läsning och tittning 🙂
GillaGilla