Länge trodde jag att detta skulle bli en rekordmånad i … inga nya bokförvärv… men så kom spurten på slutet. Fyra böcker bara den här veckan. Alltid roligt att få böcker förstås, men tanken är ju att vi inte ska öka bokbeståndet😉 De flesta böckerna var faktiskt överraskningar från förlag…

Från förlaget kom oväntat Näbbar och klor av Ian Rankin. Tredje boken i en serie där jag inte har de två tidigare… Hmmmm.

DSC_0135

 

En bok som jag verkligen sett fram mot och som förlaget var vänligt att skicka var Springpojken av Gabriella Ullberg Westin. Den håller jag på att läsa nu. Blir ni nyfikna så kan ni delta i en utlottning av den boken här.

DSC_0134

Från samma förlag kom också Spåren vi lämnar efter oss av Pernilla Ericson. Spännande debutant.

DSC_0132

En överraskning var Döda talar inte av Eva Dolan. Här har jag läst första delen i serien.

DSC_0131

Sista överraskningen var Bödelns sång av James Oswald. Här har jag alltså fått del tre och två av förlaget, men ”måste” väl först läsa del ett.

DSC_0133

Däremot inga tillskott på filmfronten för min del. Sådana nytillskott har andra tagit ansvar för🙂