Veckans-bokbloggsfraga-300x273Jag har svårt att få till det med att svara på veckans bokbloggsfråga – förra veckan missade jag ju frågan om deckare. Men den här veckan hakar jag på. Barnboksbloggen frågarNär läser du oftast? I sängen innan du somnar, under resan till jobbet, på kvällarna istället för att titta på TV…? Hur gör du för att få tid för att läsa? Har du tillräckligt med lästid eller önskar du att du hade kunnat läsa mer?

Främst vid två tillfällen. I soffan på helgen och i sängen precis innan jag ska somna. Så trött som jag varit den senaste tiden har det inte funkat så bra, jag blir trött och har svårt att fokusera. Vi (hela familjen) ser rätt lite på TV, det är nog mest datortiden som konkurrerar med lästiden. Men annars kan vi sitta/ligga i soffan hela familjen och läsa de kvällar det inte är aktiviteter (eller jobb eller läxor eller…). Det gör att vi alla får hyfsat mycket lästid jämfört med många andra.

Och det är nog det sättet jag har för att hitta lästid. Bortprioritera annat som TV-tittande. Just nu är det svårt att prioritera läsandet, det är mycket på gång i privatlivet och på jobbet. Men i sommar/höst räknar jag med en maaasssaaaaa lästid! Men nöjd är jag aldrig😉