toptentuesdayI veckans Top Ten Tuesday har The Broke and the Bookish satt temat till Ten Books That Will Make You Laugh (or at least chuckle)

Jag vänder lite på det och skriver ”som fick mig” för jag kan absolut inte säga vad som får DIG att skratta! Sen skriver jag ”fnissa” för jag skrattar ytterst sällan högt när jag läser. Faktiskt typ aldrig.

Ingen av böckerna på listan är enbart humor, de har också flera allvarliga stycken, men bitvis så har de en ironi eller ett underfundigt språk med liknelser som får mig att fnissa.

  1. En man som heter Ove av Fredrik Backman
  2. Min mormor hälsar och säger förlåt av Fredrik Backman
  3. Britt-Marie var här av Fredrik Backman
  4. Livet, motorcyklar och andra omöjliga projekt av Katarina Bivald (i början)
  5. Livet efter dig av Jojo Moyes
  6. April, april av Mattias Edvardsson
  7. Mannen som glömde sin fru av John O’Farrell
  8. Charlotte Isabel Hansen av Tore Renberg
  9. Det tredje tecknet är Yrsa Sigurðardóttir
  10. Det lockande stålet av Joe Abercrombie