Dag 26 i 30 dagar med böcker är frågan:kaninhjarta En bok som ändrade din åsikt om något

Jag kunde inte komma på någon bok som fått mig att ändra åsikt i någon sakfråga. Det ska mer till än så, även om en bok kan bidra till mitt samlade ställningstagande.

Men däremot kom jag på en del böcker som fått mig att ändra min åsikt om huruvida en viss genre är något för mig eller inte. Jag har rätt svårt för beskrivningar av övernaturliga fenomen, jag tror allt har en naturlig förklaring. Det gör också att jag undviker böcker som baseras allt för mycket på det, för till slut irriterar det mig för mycket. Men en bok som fick mig att inse att det är värt att ända testa sådana skönlitterära böcker ibland, var Kaninhjärta av Christin Ljungqvist. Mycket för att hon öppnade för alla möjliga tolkningar. Så den ändrade min åsikt att den typen av böcker inte är något för mig.

