Så har det då droppat in några böcker även den här månaden.

När barnen var i Uppsala handlade de (på uppdrag) åt mamma: Dead Cold av Louise Penny. Del två i serien om Gamache, så jag äntligen kan fortsätta.

DSC_0089

Från förlaget kom överraskande Ett ohyggligt avslöjande av Louise Penny. Egentligen hade jag tänkt läsa serien på engelska, men nu har jag fått både del fyra och fem av förlaget på svenska och då säger man ju inte nej.

DSC_0088

Från förlaget fick jag Rädslans fångar av Anna Jansson. Läst och recenserad.

DSC_0090

Av en vän på besök fick jag Det hemliga namnet av Inger Edelfeldt.

DSC_0085

Från förlaget fick jag överraskande Hela härligheten av Margaret Mazzantini.

DSC_0087

På filmfronten är det inga egna inköp men både The Martian och Mockingjay 2 har flyttat hem till oss. Och en bunt andra, icke-bokrelaterade filmer. Så jag hoppas på många bra filmupplevelser!