ensmakebitSöndagar på bloggen innebär att jag deltar i En smakebit på søndag i regi av den norska bloggen Flukten fra virkeligheten.  Mari har inte lagt ut någon länk än men under dagen hoppas jag ni hittar fler smakbitar här.

Det har varit en stressig (om än kort) jobbvecka och sådana här långhelger blir jag helt dagvill, och till råga på allt så ställer vi om tiden, så nu känner jag mig extra borta. Påskhelgen har ägnats åt trevligt umgänge med vänner, och med att röja i huset. Saker ska bort! Tyvärr har ryggproblemen gjort att jag sovit dåligt så då tappar jag fokus. Inte går det särskilt bra med läsningen heller. Jag läser fortfarande samma bok, Apple Tree Yard, som förra söndagen vilket är ovanligt för mig😦

I bokbloggsjerkan i fredags så var det flera som nämnde att de läste Agatha Christie. Då kom jag på att jag ju har några andra klassiska lättlästa deckare olästa i hyllan. Efter den här boken behöver jag något sådant så jag har i stort sett bestämt mig för att ta nästa olästa bok av Maria Lang – Se, döden på dig väntar.

Smakbiten kommer från de första raderna:sedöden

Genom de breda golvspringorna kunde jag se ner på den tomma och upplysta scenen. Jag höll andan och lyssnade. Hela teaterbyggnaden tycktes göra detsamma.
Var fanns Mattias? Hade han gått sin väg och lämnat mig ensam kvar? Rädslan, som länge hade legat och lurat vid hårrötterna, kröp med ens ända in i hjärnvindlingarna, och tankarna rusade i panisk oreda om varandra.