toptentuesdayI veckans Top Ten Tuesday har The Broke and the Bookish satt temat till: Ten Books I Really Love But Feel Like I Haven’t Talked About Enough/In A While

Sen jag skaffade bloggen känner jag att jag ofta tjatar om samma böcker, nya som gamla. Men några som jag i alla fall inte skrivit om väldigt nyligen får det bli. De flesta läsupplevelser som ligger väldigt många år tillbaka. Utan inbördes ordning förstås.

Om jag ”älskar” dem låter jag vara osagt men de var starka läsupplevelser.

  1. Samuels bok av Sven Delblanc
  2. On the beach av Nevil Shute
  3. Kristi Lavransdotter av Sigrid Undset
  4. nu vill jag sjunga dig milda sånger av Linda Olsson
  5. Rosario är död av Majgull Axelsson
  6. Hundreårstrilogin av Gunnar Staalesen
  7. The Songlines av Bruce Chatwin
  8. A Time to Kill av John Grisham
  9. The Women’s Room av Marilyn French
  10. Flugornas herre av William Golding