jerkaI veckans bokbloggsjerka frågar Annika: Har du någonsin haft en ”book hangover”, det vill säga en bok som tar slut på tok för tidigt och lämnar ett sådant avtryck/tomrum att du inte riktigt förmår dig plocka upp en ny bok för att aktivt försöka komma över den?  Vilken i så fall?

O ja. En riktigt bra bok, som antingen är en bladvändare eller är en bok som väcker många tankar ger den effekten. Det är nästan så man bara kan kolla på de 5:or jag ger i betyg så skulle man få en lista. Sen varar den book hangovern olika länge.

Några som jag själv nämnt tidigare på bloggen att jag fått book hangover av:
Tjockare än vatten av Carin Gerhardsen
Min mormor hälsar och säger förlåt av Fredrik Backman
Polis av Jo Nesbø

Av de böcker jag läst i år så skulle jag säga Sjuka själar av Kristina Ohlsson.