Veckans-bokbloggsfraga-300x273Veckorna går så fort så jag hinner inte med. Har ju inte svarat på veckans bokbloggsfråga kommer jag på. Den här veckan frågar BarnboksbloggenÄr du med i någon bokcirkel, antingen på nätet eller ”i verkliga livet”?

Jajamensan. Dels är vi några från samma arbetsplats som sedan några år tillbaka har en bokcirkel. Vi träffas ungefär en gång i månaden direkt efter jobbet. Vi turas om att välja böcker. Den vars bok vi ska prata om serverar något ätbart och så pratar vi om boken och en massa andra saker. Trevligt och det har blivit spännande läsning och intressanta diskussioner. Till den 18 februari ska vi ha läst Ben ute i världen av Doris Lessing, så den ska jag snart börja på.

Sen är jag med i Kulturkollo läser på webben, men det är inte alltid jag har kommit åt att läsa den aktuella boken. Men när jag har det så deltar jag i diskussionerna som är mycket givande.