Nytt för i år är att jag inte bara tänkt skriva om böcker som införskaffas utan även filmer och TV-serier. De flesta av de inköpen står min make för men då och då är det förstås jag som handlar… De som ska finnas med är de som jag köper eller får för egen del. I första hand.

Den första boken som dök upp i januari var ett recensionsexemplar: Snövit ska dö av Nele Neuhaus. Min recension kan ni läsa här.

DSC_0513

Jag fick ett mejl med en länk till att ladda ner Gryningsfeber av Péter Gárdos. En för mig okänd bok, som nu ligger på plattan och väntar.

gryningsfeber

Jag kunder inte motstå Christoffer Holts Mitt hjärta går på och förlaget var vänligt nog att skicka ett recensionsexemplar. Min recension kan ni läsa här.

DSC_0516

Januari är också den månad som jag fyller år, men i år fick jag en väldigt bra annan present som kopplar till ett annat beroende – en kaffemaskin – så det blev ”bara” fyra böcker: The Grownup av Gillian Flynn, Av jord er du kommet av Chris Tvedt, Banesår av Thomas Enger och Skipping Christmas av John Grisham. The Grownup har jag läst.

DSC_0514

DSC_0515

Från förlaget fick jag som e-bok Älskaren från huvudkontoret av Camilla Grebe:

älskarenfrån

Den sista boken in var ännu ett recensionsexemplar: Sjuka själar av Kristina Ohlsson. Jag har sträckläst och recension kommer senare.

IMG_20160130_140315

Några filmer eller Tv-serier har inte införskaffats. Bara konsumerats🙂