ensmakebitSöndag på bloggen innebär att jag deltar i En smakebit på søndag i regi av Mari på Flukten fra virkeligheten. Smakbitarna hittar ni här.

Ännu en vecka där jag mer eller mindre slocknat på soffan på kvällen. Utom i onsdags när jag var på en fantastisk Bokens Afton med Elin Olofsson, Caroline Eriksson och Simona Ahrnstedt. Härliga kvinnor alla tre. Om jag orkar ska jag skriva mer om det, men ni kan läsa lite på Simonas blogg. Där hittar ni också ett foto hon tog på oss två😀

Jag har mer eller mindre sträckläst Kristina Ohlssons Sjuka själar. Igår läster jag ut den och så började jag på en ny bok – svårt att veta vad man ska ta i bakboksmälla. Det blev I Let You Go av Clare Mackintosh. Tack vare en vän har jag upptäckt att vårt bibliotek tagit in en hel del av de deckare jag varit nyfiken på, så nu kan jag läsa och spara bokhylleutrymme. Den här stod på min önskelista, men nu lånade jag den istället.

Smakbiten kommer från prologeniletyougo

It happens in a heartbeat; the feeling of space by her side as he runs towards home, seeking out the warmth of the hall, with its porch-light glow. Milk; bisquit; twenty minutes of television; fish-fingers for tea. The routine they have fallen into so quickly, barely halfway through that first term at school.