ensmakebitSöndag på bloggen innebär att jag deltar i En smakebit på søndag i regi av Flukten fra virkeligheten. Veckans smakbitar hittar ni här.

En tjänsteresa och rätt mycket på jobbet den här veckan har gjort mig otroligt trött så det har inte blivit vare sig mycket bloggande, kommenterande på andra bloggar eller läst. Lägg därtill lite födelsedagsfirande och andra åtaganden så försvann veckan i ett huj.

I går började jag i alla fall på en ny bok, ett recensionsexemplar. Nämligen Mitt hjärta går på av Christoffer Holst. Den fick jag upp ögonen för efter att ha sett den på diverse bloggar förstås. Den handlar om Chavve och Pontus, och beskrivs som en romantisk komedi berättad ur två unga killars perspektiv.

Smakbiten kommer från sid 10mitthjärta

Fyrverkerierna är vackra från Mosebacke. Det är där många samlats m natten. Jag och mamma gick dit en nyårsafton när jag var liten och vi var på besök i Stockholm. Jag minns att jag försökte fotografera dem, men att det inte gick. Alla färger blev till svarta fyrkanter i kameran. Mamma förklarade att det berodde på att verkligheten är så vacker att den inte kan fångas på film.

PS. Om jag inte är inne hos er som har blogspot-bloggar och kommenterar kan det bero på att jag som har wordpress inte kan göra det. Någon bugg som beror på inställningarna. Om ni ger möjligheten att kommentera med Namn och Website så fungerar det, men att kommentera som wordpress fungerar inte.