jerkaVilken härlig start på det nya året! Efter en längre tids uppehåll är Annika tillbaka med Veckans Bokbloggsjerka. Så skönt Annika att du känner dig såpass mycket bättre så du orkar starta upp den igen. Idag frågar hon: Har du avgett några nyårslöften när det gäller läsning, böcker, författare etc.?

Jag är ju inte så mycket för det där med nyårslöften. Eller jag har nog aldrig förstått mig på det… Men jag har en del förhoppningar kopplat till läsande inför 2016.

Först och främst ska jag prioritera att nöjesläsa. Att välja böcker som jag verkligen vill läsa, att inte känna för många måsten. I den andan försöker jag begränsa antalet läsutmaningar. Fast jag känner att det verkligen är svårt att hålla sig från nya!

Jag vill ha en kombination i mitt läsande av nya spännande författare och att återupptäcka en del ”gamla” favoriter som jag inte läst alla böcker av.