Veckans-bokbloggsfraga-300x273I veckans bokbloggsfråga frågar BarnboksbloggenKommer du att delta i någon boklig utmaning under 2016? Antingen någon av de som cirkulerar i bokbloggsvärlden eller någon som du gör bara för dig själv. Finns det någon läsutmaning som du skulle vilja genomföra om det bara funnits mer tid?

Efter att ha provat några utmaningar under årens lopp så inser jag att jag måste prioritera de som stimulerar min läsglädje, och gör att jag hittar nya böcker. En viss frihet måste det också vara i hur man väljer böcker.

De jag bestämt mig för 2016 är (länkarna beskriver vad det är).

  • Makeutmaningen 2015-2016 som löper augusti – juni. Tio böcker som min make väljer som ska läsas på tio månader.
  • Boktolva 2016. Tolv nya författare som jag väljer från en lång lista.

Just nu är det inte tiden som begränsar utan kombination tid och att en utmaning ska stimulera läslusten.