Antal lästa böcker: 10
Antal sidor: 4355

91. Renée Knight, Disclaimer, 302 sidor, Betyg: 4-
92. Katarina Wennstam, Skymningsflickan, 359 sidor, Betyg: 5
93. Gard Sveen, Den siste pilegrimen, 521 sidor, Betyg: 4
94. Katarina Bivald, Livet, motorcyklar och andra omöjliga projekt, 375 sidor, Betyg: 4-
95. Mons Kallentoft och Markus Lutterman, Zack, 424 sidor, Betyg: 4
96. Theodor Kallifatides, Med sina läppars svalka, 395 sidor
97. Ken Follett, Evighetens rand, 1034 sidor
98. Karen Joy Fowler, Vi är alla helt utom oss, 373 sidor
99. Christin Ljungqvist, Rävsång, 303 sidor
100. Stephen Chbosky, Wallflower, 269 sidor

Språk som jag läst på: Svenska: 9, Norska: 1
Originalspråk: Svenska: 5, Engelska: 4, Norska: 1

Ursprungsland: Sverige: 5, USA: 2 , Storbritannien: 2 , Norge: 1

Kvinnliga författare: 5
Manliga författare: 6
Författare jag inte läst tidigare: 5

Boktolva: 2 (Gard Sveen, Katarina Wennstam)
Kaosutmaningen: 0
Makeutmaningen: 1 (Evighetens rand)

Recensionsexemplar: 1
Hyllvärmare: 3
Ganska eller helt ny: 6
Lånad på e-lib: 0
Lånad på biblioteket: 0
Lånad av vän: 0

Inbunden/storpocket/pocket/e-bok/PDF: 4/2/3/1/0

Deckare/spänning/thriller: 4
Drama: 5
Feelgood: 1
Romance: 0
Biografi: 0
Fantasy: 0
Science fiction: 0

Månadens bästa: Skymningsflickan
Månadens mest spännande: Skymningsflickan
Månadens överraskning: Den siste pilegrimen
Månadens besvikelse: Livet, motorcyklar och andra omöjliga projekt

Kommentarer:

  • Månadens bästa: Trots att jag läser många deckare är det sällan jag ger dem toppbetyg. Men den här hade mycket mer än ”bara” spänning.
  • Månadens mest spännande: Fast spännande var den också.
  • Månadens överraskning: Jag hade visserligen relativt höga förväntningar, men jag var överraskad att jag gillade den så mycket trots det lugna tempot.
  • Månadens besvikelse: En bok som inte var dålig men inte levde upp till mina förväntningar.
  • Allmänt: Eftersom jag hastigt och lustigt blev sjukskriven i mitten av december så fick jag oväntat mycket lästid. Dessutom har jag valt böcker mycket efter lust och inte efter måsten. Så det blev mycket läst.