Jag brukar ha en lista på nya böcker som flyttat in på datorn men den här månaden lyckades jag radera den. Så nu hoppas jag minnet är bra nog…

I ett erbjudande från Swedish Zombie så laddade jag ner skräcknovellen Rent-a-Claus av Johan Ring gratis.

rentaclaus

Från Swedish Zombie fick jag också en länk till en gratis e-pubversion av Skönheten av Christian Johansson.

skönheten

Från förlaget fick jag ett recensionsexemplar av Skymningsflickan av Katarina Wennstam. Läst och recenserat.

skymningsflickan

I posten dök det en dag upp ett oväntat paket. Monika på Bokföring enligt Monika hade sett att jag var intresserad av en bok och hon skickade den. Allt som glimmar av Terese Marvelin. Tusen tack för boken och omtanken!

DSC_0411

Jag fick en fråga från förlaget om jag ville ha ett exemplar av Gånglåt av Elin Olofsson. O ja, o ja, det är en bok jag sett enormt mycket fram mot. Recensionsdatum 28 januari så jag försöker vänta med att läsa den…

DSC_0358

Sen var det julafton (som jag skrivit om här) och så här såg min egen hög ut. MemoRandom av Anders de la Motte, Wallflower av Stephen Chbosky, Orange is the new black av Piper Kerman, Mina hjältinnor av Samantha Ellis, Rävsång av Christin Ljungqvist, The Cruellest Month av Louise Penny, The Janus Stone av Elly Griffiths, Vi är alla helt utom oss av Karen Joy Fowler och Uglen av Samuel Bjørk.

DSC_0391

Har redan läst Rävsång och Vi är alla helt utom oss och håller på med Wallflower.

Många roliga nya tillskott i hyllan kan man summera den här månaden med🙂