Nu har julafton passerat och juldagen ägnas åt att avnjuta julklappar. Även i år bevisade mina nära och kära att de har koll på vad jag blir glad över att få. Det blev inte mindre än nio böcker!

DSC_0391MemoRandom av Anders de la Motte, Wallflower av Stephen Chbosky, Orange is the new black av Piper Kerman, Mina hjältinnor av Samantha Ellis, Rävsång av Christin Ljungqvist, The Cruellest Month av Louise Penny, The Janus Stone av Elly Griffiths, Vi är alla helt utom oss av Karen Joy Fowler och Uglen av Samuel Bjørk.

Det finns ju även andra hårda paket som kan vara anledning att nämna:

DSC_0393Åtta (!) säsonger av Big Bang Theory, Tredje säsongen av Nashville och så filmatiseringen av Gillian Flynns Dark Places.

Eftersom vi alltid lånar böcker av varandra i familjen så får de övrigas tillskott vara med den här gången också.

Så här såg makens hög ut:

DSC_0398Konsten att höra hjärtslag av Jan-Philipp Sendker, Kodnamn Verity av Elizabeth Wein, Mannen som läste högt på 06.27-tåget av Jean-Paul Didierlaurent, Want You Dead av Peter James, Ung i ghettot av David Safier och Ljuset vi inte ser av Anthony Doerr. Lite jobbigt att jag vill läsa allihopa😉

Sonen fick en rejäl hög, med fokus på faktaböcker. Här är det Ensam på mars av Andy Weir jag är mest sugen på att låna.

DSC_0394

Dotterns hög var betydligt mindre än den brukar vara.

DSC_0397Dessutom fick farmor och mormor som firar med oss en del böcker som jag allt är lite sugen på att låna någon gång😉

Tyvärr är bilderna lite suddiga – hoppas ni kan få en känsla för det ändå😉