tematrioI veckans Tematrio så skriver Lyrans Noblesser så här: Så här dan före dan före dan hoppas jag att de flesta är klara med sina klappar, men de som är sent ute får lite tips i dagens trio. I år har jag köpte en bok till mig och ett par till dottern, men eftersom hon börjat läsa lite varstans på nätet avslöjas inget i förväg. Jag kan väl bara säga att en bok är en ny utgåva med bilder och i en annan finns det hästar. Min bok handlar om kärlek. Berätta om tre bra julklappsboktips!

Visserligen har jag redan tipsat, men det finns ju så många att tipsa om så här kommer tre till. Tema – deckare från 2015 som är debuter och/eller fristående. Mina omdömen finns länkade i titeln, där hittar du också mer information om boken.

PS – jag har gjort en julenkät för den som har lust. Du hittar den här.

  1. Bränd himmel av Gilly Macmillan. I mitt tycke den bästa utländska deckaren jag läst i år. Debut.
  2. De försvunna av Caroline Eriksson. Psykologisk thriller. Inte författarens första bok men en fristående.
  3. Den åttonde dödssynden av Rebecka Edgren Aldén. Psykologisk thriller, och debut.