toptentuesdayI veckans Top Ten Tuesday har The Broke and the Bookish satt temat till  Top Ten Best Books I Read In 2015 (you can do it by only 2015 releases,  overall , by genre (top ten fantasy books I read in 2015), etc. however you choose to make your BEST list)

Jag tycker det här temat kommer alldeles för tidigt – jag tänker hinna med en del böcker i december också! Så den totala listan får allt vänta. Men ett tema kanske… ja, då blir det ju deckare förstås. Även om jag tänkt läsa fler deckare/spänningsromaner/kriminalromaner i år också!

Jag tog alla som jag gett betyg 4+ och 5 och då blev det 12 – så nu får alla vara med😉 Det är verkligen svårt att ranka när det är så olika länge sedan jag läst böckerna.

12. Katarina Wennstam, Skuggorna
11. Stefan Ahnhem, Offer utan ansikte
10. Carin Gerhardsen, Falleri fallera falleralla
9. Kristina Ohlsson, Lotus Blues
8. Rebecka Edgren Aldén, Den åttonde dödssynden
7. Caroline Eriksson, De försvunna
6. Viveca Sten, I sanningens namn
5. Katarina Wennstam, Skymningsflickan
4. Emelie Schepp, Vita spår
3. Kristina Ohlsson, Mios blues
2. Gilly MacMillan, Bränd himmel
1. Christoffer Carlsson, Mästare, väktare, lögnare, vän