Antal lästa böcker: 11 (varav 1 novell)
Antal sidor: 3181

80. Peter James, Dead Man’s Time, 497 sidor, Betyg: 3+
81. Jessica Schiefauer, När hundarna kommer, 299 sidor, Betyg: 5
82. Jonas Hassen Khemiri, Allt jag inte minns, 332 sidor
83. Cia Sigesgård, Nio månader, 25 sidor
84. Nic Pizzolatto, Galveston, 245 sidor, Betyg: 3+
85. Monica Kristensen, Kolbarnet, 256 sidor, Betyg: 4-
86. Nicholas Sparks, Undrens tid, 200 sidor
87. Hans-Olov Öberg, Även som död sig lik, 200 sidor
88. Katarina Wennstam, Skuggorna, 234 sidor
89. Viveca Sten, I sanningens namn, 490 sidor
90. Jojo Moyes, Arvet efter dig, 403 sidor

Språk som jag läst på: Svenska: 10, Engelska: 1
Originalspråk: Svenska: 6, Engelska: 4, Norska: 1

Ursprungsland: Sverige: 6, USA: 2 , Storbritannien: 2 , Norge: 1

Kvinnliga författare: 6
Manliga författare: 5
Författare jag inte läst tidigare: 4

Boktolva: 1 (Katarina Wennstam)
Kaosutmaningen: 1 (När hundarna kommer)
Makeutmaningen: 1 (Undrens tid)

Recensionsexemplar: 6
Hyllvärmare: 2
Ganska eller helt ny: 2
Lånad på e-lib: 1
Lånad på biblioteket: 0
Lånad av vän: 0

Inbunden/storpocket/pocket/e-bok/PDF: 5/3/1/1/1

Deckare/spänning/thriller: 7
Drama: 3
Feelgood: 1
Romance: 0
Biografi: 0
Fantasy: 0
Science fiction: 0

Månadens bästa: När hundarna kommer
Månadens mest spännande: Nio månader
Månadens överraskning: Undrens tid
Månadens besvikelse: Galveston

Kommentarer:

  • Månadens bästa: Trots alla bra böcker jag läst så var När hundarna kommer det självklara valet
  • Månadens mest spännande: Jag förstår inte hur hon gör det den där Sigesgård…?
  • Månadens överraskning: Jag var inte alls säker på att jag skulle gilla Sparks, men det gjorde jag ju faktiskt.
  • Månadens besvikelse: Inte en dålig bok, men jag hade höga förväntningar på Galveston.
  • Allmänt: Väldigt tung månad på det personliga planet, men resultatet blev många lästa böcker, då det fick bli medicinen. Jag ligger efter med recensionerna, men har börjat lägga om strukturen på dem så de inte blir så tunga att skriva.