November blev en tyngre månad än väntat men på bokfronten har den onekligen varit ljus. Tillskotten har varit många och läsupplevelserna bra.

Efter Svenska Deckarakademins nomineringar blev jag nyfiken på två av böckerna. Kolbarnet av Monica Kristensen var en av dem. Tyvärr så var den slut på förlaget, så jag fick den som PDF. Lite jobbigt att läsa på plattan. Recensionen finns här.

kolbarnet

En av de andra böckerna var Galveston av Nic Pizzolatto. Recensionen finns här. Samma dag kom Nio månader av Cia Sigesgård, som är läst men inte recenserad. Ett kort från en god vän dök upp samma dag.

DSC_0303

Som en överraskning kom Även som död sig lik av Hans-Olov Öberg. Först som PDF, men sen i bokformat. Läst men inte recenserad.

DSC_0315

När allt kändes extra tungt så bestämde jag mig för att handla medicin. Det blev I sanningens namn av Viveca Sten och Arvet efter dig av Jojo Moyes. Två böcker jag längtat efter att läsa, och de är faktiskt redan lästa!

DSC_0314

Jag har ju faktiskt hunnit med att läsa alla och det säger i alla fall något om urvalet!