Antal lästa böcker: 7
Antal sidor: 2423

73. Lars Mytting, Svøm med dem som drukner, 468 sidor, Betyg: 4
74. Orson Scott Card, Enders spel, 335 sidor, Betyg: 3
75. Hillary Jordan, Mississippi, 295 sidor
76. Ian McEwan, Domaren, 256 sidor, Betyg: 4+
77. Gilly MacMillan, Bränd himmel, 450 sidor, Betyg: 5
78. Anne-Cathrine Riebnitzsky, Tyrannens barn, 296 sidor
79. Mattias Edvardsson, Dit drömmar färdas för att dö, 323 sidor

Språk som jag läst på: Svenska: 6, Norska: 1
Originalspråk: Svenska: 1, Engelska: 4, Norska: 1, Danska: 1

Ursprungsland: Sverige: 1, USA: 2 , Storbritannien: 2 , Norge: 1, Danmark: 1

Kvinnliga författare: 3
Manliga författare: 4
Författare jag inte läst tidigare: 5

Boktolva: 2 (Lars Mytting, Hillary Jordan)
Kaosutmaningen: 0
Makeutmaningen: 1 (Enders spel)

Recensionsexemplar: 2
Hyllvärmare: 3
Ganska eller helt ny: 1
Lånad på e-lib: 0
Lånad på biblioteket: 0
Lånad av vän: 1

Inbunden/storpocket/pocket/e-bok: 3/2/1/1

Deckare/spänning/thriller: 1
Drama: 5
Feelgood: 0
Romance: 0
Biografi: 0
Fantasy: 0
Science fiction: 1

Månadens bästa: Dit drömmar färdas för att dö
Månadens mest spännande: Bränd himmel
Månadens överraskning: Bränd himmel
Månadens besvikelse: Enders spel

Kommentarer:

  • Månadens bästa: Många bra böcker, men Dit drömmar färdas för att dö kommer att leva med mig länge.
  • Månadens mest spännande: Spännande. Fast den var också den enda deckaren den här månaden…
  • Månadens överraskning: Helt okänd bok när den kom i bokhyllan, och jag hade inte väntat mig att bli berörd av en deckare.
  • Månadens besvikelse: Jag hade hoppats på mycket mer spänning
  • Allmänt: Sju böcker är helt OK för en stressig månad. Men ännu bättre är att det var generellt hög kvalitet!