Dag 22 i 30 dagar med böcker är frågan: Den bästa boken du ägermorgenrod

Ibland ångrar jag att jag börjar på den här listan😉 Det är så många överdrifter… Hur ska jag kunna kora det? Bästa boken? Det varierar ju med tiden.

Nåja, jag får helt enkelt välja en som jag tyckte väldigt mycket om när jag läste den. Jag har tjatat om den här på bloggen förut, ja faktiskt hela serien där den är första delen: 1900: Morgenrød av Gunnar Staalesen.

Hela trilogin, som handlar om Bergen på 1900-talet, gjorde enormt intryck på mig och var också en kick i mitt självförtroende eftersom jag läste den på norska. Eftersom jag inte alls är förtjust i serien om Varg Veum av samma författare så har jag inte riktigt vågat läsa om den här boken. Men den står i hyllan och var i alla fall en av de bästa böckerna jag äger.