ensmakebitSöndag på bloggen innebär att jag deltar i En smakebit på søndag i regi av Mari på Flukten fra virkeligheten. Den senaste veckan har jag först läst ut Vi måste prata om Kevin, en bok som man verkligen funderar på efteråt, och sen sträckläste jag den psykologiska thrillern De försvunna av Caroline Eriksson. Lite ”bokbaksmälla” har jag nog. Men jag tog i alla fall tag i ett annat recensionsexemplar: Ingenting är glömt av Adam Sarafis. Adam Sarafis är en pseudonym för Linda Olsson och Thomas Sainsbury som tillsammans debuterar som deckarförfattare. Jag är extra intresserad eftersom de besöker vår internationella kväll på Svenska Deckarfestivalen i Sundsvall. Politisk bladvändarthriller kallas boken.

Smakbiten kommer från sid 4 i e-boken:ingentingarglomt

Plötsligt hörde han fotsteg i trappan. Han fick en rynka mellan ögonbrynen och lade ner hamburgaren. En man kom gående nedför trappan och varje trappsteg vibrerade hörbart under hans tunga arbetskängor. Det styva tyget i hans uniform frasade när han närmade sig med en id-bricka dinglande i ett band om halsen. Hur hade han kommit in? Brent hade ju noga sett till att biblioteket var tomt innan han låste dörrarna.

 

